piątek, 25 marca 2016

Ulysses Moore (tom I i II)

 I - Wrota Czasu (z włos. "Ulysses Moore. La Porta del Tempo")

II - Antykwariat ze starymi mapami (z włos. "Ulysses Mooore. La Bottego delle Mappe Dimenticate"




Autor - Pierodomenico Baccalario
Ilość stron - I - 221 II-257 = 478
Kategoria - przygodowe
Wydawnictwo -Olesiejuk
Cena z okładki -
ciekawostka - najpierw przeczytałam część drugą, a dopiero później pierwszą...ale to była zwykła pomyłka!
Ocena -  15/20
fabuła -  3/5 Akcja może nie jest jakaś zaskakująca dla kogoś kto czytał od początku, ale dla mnie tom II, przez nieznajomość I był jeszcze bardziej tajemniczy i niesamowity, więc polecam czytanie od tyłu dwóch pierwszych tomów, nie wiem jak z resztą... Całość jest dobrze napisana i przemyślana, ale zabrakło mi tej nutki grozy, która ja wcisnęłabym wszędzie...ale to taka moja mała słabość...
bohaterowie -  2/5 Zacznijmy od tego, że są to głównie dzieci, a i tak jak na swój wiek zachowują się całkiem dojrzale. Postacie nie są może wykreowane nie wiadomo jak wspaniale, ale da się ich lubić. Nie są irytujący i z przyjemnością śledzi się ich przygody!
świat przedstawiony  5/5 niesamowita dbałość o szczegóły, zagadki i tajemnice starej Willi Argo, ale i zarazem całego Kilmore Cove. Samo Salton Cliff jest również dość osobliwe. Fantastyczne podróże i sposób pisania dzięki któremu poczułam się jakbym stała na środku magicznego Antykwariatu ze Starymi Mapami. Drżałam przed Talosem i spoglądałam na Starca mączącego swe obolałe nogi w misce z wodą. Dawno nie wczułam się w jakąś książkę tak dobrze!
oprawa graficzna -  5/5 
Są to naprawdę jedne z najładniej wykonanych książek jakie widziałam. Cała kreacja i pomysł na wygląd książek jest genialny i bardzo, ale to bardzo mi się podoba. Te dodatki w postaci obrazków przed każdym rozdziałem mnie osobiście bardzo zachęcały do czytania, a jak będą zachęcały dzieci! gdyż jest to książka zdecydowanie przeznaczona dla młodszych czytelników, ale przez te cudowne okładki nie mogłam się powstrzymać by po nie nie sięgnąć!


Jeśli z czterech jedne otworzysz przypadkiem 
Z czterech trzecie wskażą motto
Z czterech dwoje zaprowadzi na śmierć
A jeden z czterech -poprowadzi na dół.

Dla orientacjo będziesz potrzebował
szczęścia i dobrych gwiazd.
Szukaj mapy w wieży 
Czterech Kijów.

 Jason i Julia Covenant, żywiołowe bliźnięta z ruchliwego Londynu przeprowadziły się do spokojnego i pełnego tajemnic (a także odciętego od internetu) miasteczka Kilmore Cove. wraz z miejscowym chłopcem - Rickiem Bannerem wyruszają w niesamowitą podróż do wnętrza domu. Niestraszne im upadki z klifu czy zjechanie w mroczną czeluść groty, a nawet zjedzenie zupy jarzynowej...(jak dla mnie to nie lada wyczyn ;) ).
Poradzą sobie nawet z lubiącą lamparcie cętki Obliwią Newton i szkaradnym Manfredem.
Szczególnie polecam osobom w wieku od 8 do 12 lat, myślę, że wtedy zabawa będzie najprzedniejsza, choć mimo, że mam lat trochę więcej to i tak bardzo dobrze się bawiłam i jeśli tylko będę miała okazję sięgnę po kolejne części! 

2 komentarze:

  1. Ja przeczytałam tylko jedną książkę i szczerze jest genialna.. Ale mam dziwne poczucie tego ci jest ciekawe a co nie. Moja koleżanka ma cala serię i jest zachwycona.
    Każdy lubi co innego i to jest najpiękniejsze w czytaniu ^^
    Całuski :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem, naprawdę można zacząć od drugiej części, tak ja zrobiłam to przypadkiem, bo wtedy jest jeszcze ciekawiej autentycznie! Seria ma sporo części, ale zostały napisane w tak łatwy i przystępny sposób, że czytanie jest samą radością!
      Bardzo polecam Ci następne części ;)
      ~MrocznaKosiarka

      Usuń